Interview met Linda Mertens

Linda Mertens

Linda Mertens, voor je zangcarrière heb je een opleiding als kapster gevolgd en ook even in een kapsalon gewerkt. Toen je als zangeres begon bij Milk Inc. heb je ook nog een cursus in de psychologie proberen te volgen, maar dit lukte niet zo goed door je drukke agenda. Heb je hier iet of wat spijt van dat je deze cursus niet hebt kunnen afmaken? 

Ik heb in Herentals van het 2de middelbaar tot het 6de Toegpaste Beeldende Kunst (in campus Bovenrij)  gevolgd, maar na zo’n richting moet je eigenlijk nog verder studeren (meestal nog 4 jaar ). Bovendien vinden enkel de allerbesten een job in de sector. Ik wou echter geen jaren wegwerpen en financieel heel wat risico’s nemen. Waarom ben ik dan met deze richting begonnen? Ik wist destijds echt nog niet wat ik wilde doen en omdat een goeie vriendin kunst ging volgen, ben ik haar gevolgd met in mijn achterhoofd de gedachte dat ik hier wel direct werk kon in vinden. Ik heb dan 2 jaar privé school gevolgd op Verbist in Antwerpen, één jaar gewerkt en daarna direct bij Milk Inc. beginnen op te treden . Een paar jaar na de start van Milk Inc heb ik nog een jaar psychologie gevolgd op Lessius in Antwerpen maar dit was gewoon niet te combineren. Door de week elke dag naar school en in het weekend super veel optredens verzorgen, is niet te combineren. Ik had geen vrije tijd om te studeren dus ja. Spijt heb ik echter niet, want ik heb tijdens die enkele studiejaren zeer veel opgestoken. Over een jaar gaat mijn dochter ook naar school en heb ik terug  zeeën van tijd dus alles is nog steeds haalbaar als je iets echt graag wilt hé.

Bij Milk Inc. werk je natuurlijk samen met één van de bekendste Dj’s van België, Regi Penxten. Hoe zou je de relatie tussen jullie omschrijven?

Helemaal in het begin van Milk Inc  (16 jaar geleden) was onze relatie  een ramp: 2 persoonlijkheden die bijna elke dag samen waren: dat botste wel eens en er vielen ook heel wat woorden. Gelukkig konden we altijd alles uitpraten: vergeven, vergeten en verder gaan. Na verloop van tijd leer je elkaar appreciëren of merk je dat je echt niet met elkaar om kunt en moet splitsen als groep. Bij ons gebeurde gelukkig het eerste scenario: wij hebben lang volgehouden.

In november 2014 werd je voor de eerste keer mama van een dochtertje genaamd Lio. Hoe ben je op deze naam gekomen?

Via een buurmeisje. Ik wou een internationale naam die bij Lio’s Franse achternaam ‘Etienne’ zou passen. Mijn buurmeisje zei op en dag dat ze Lio een heel mooie naam vond. Mijn buurmeisje kende de naam van de Franse zangeres ‘Lio’. Ik was op slag verliefd op die naam en wist toen nog niet dat het een meisje was 😉

In Het Laatste Nieuws zei je ook dat je een tweede baby niet uitsluit, zou dit dan eventuele gevolgen hebben voor je carrière als zangeres?

Oei maar toen ik dat gezegd heb, zat ik nog op die roze wolk die veel mama’s hebben na de bevalling 😉 Het gaat bij ééntje heel zeker blijven hoor .

In 2008 ontving je ook het meterschap over de Vzw Poezenopvang Cat Shelter Limburg, een vzw die zich bekommert om het welzijn van katten. Kan je ons wat meer uitleg geven hoe deze organisatie te werk gaat?

De organisatie heeft als doel het opvangen van zieke en gekwetste zwerfkatten die gedumpt zijn. Deze worden bij pleeggezinnen gezet die hen verzorgen om te kunnen genezen en op krachten te komen om dan nadien geadopteerd te kunnen worden.

Ben je zelf eerder een honden- of kattenpersoon?

Ik ben sowieso een grote dierenvriend. Katten, honden, paarden… noem maar op…  Ik probeer zoveel mogelijk goede doelen te steunen.  

Je bent ook enkele keren verschenen in het mannentijdschrift P-Magazine, hoe zou je die ervaring omschrijven?

Het was een heel leuke ervaring met super leuke mensen die ondertussen vrienden voor het leven zijn geworden.  Het waren meestal dezelfde mensen die mee aan de shoot werkten. De laatste shoot was 1 die al heel lang op mijn verlanglijstje stond: de Badpakken special. Dit was ook tevens de allerlaatste shoot van P-magazine zelf voor het bedrijf terug werd verkocht.

Nu is het tijdschrift helemaal veranderd. Iedereen die ik kende die bij het tijdschrift werkte, werkt er niet meer.

Heel hard bedankt voor uw medewerking en nog veel succes met de kleine Lio!

Geef een reactie

