Verslagje van de voormiddag

Het was een morgen zoals elke andere , de leerlingen kwamen aangestrompeld als … welja, leerlingen die ’s morgens vroeg op school moeten zijn.
De bel ging , die leerlingen verzamelden maar ze bleven deze keer niet in hun vaste klasgroep , neen, ze werden ingedeeld in andere groepen die gingen leren over relaties; ze zouden ook aan de andere groepen tonen wat ze hadden geleerd.
Wij namen een kijkje.
We zagen in het eerste lokaal 3 groepen. Eén van deze groepen maakte een (totaal niet geplagieerd) stripverhaal. Een andere maakte een collage (lees : ze waren boekjes aan het doorbladeren op zoek naar bruikbare foto’s). En het derde, … ze deden niets. Usb-stick vergeten…
We vervolgden onze reis door de school en kwamen we aan in ’t volgende lokaal. Hier maakten vier leerlingen een PowerPoint presentatie vanuit het niets. Ook in datzelfde lokaal bevonden zich drie meisjes die een filmpje hadden gemaakt over de verschillende vormen van relaties.
Moving on… In het volgende lokaal was er eentje kwaad omdat zijn maat geen achtergrondmuziek had voor hun interviews maar deze laatste monteerde rustig verder. Vier anderen waren lustig bezig met het zelf schrijven van een verhaal (weliswaar met enige “inspiratie” die van het internet kwam). In deze ruimte zagen ook een enquête (met 51 ondervraagde personen) en een collage het daglicht. Enkelen die zich normaal in dit lokaal moesten bevinden, hadden zich afgezonderd om in alle stilte aan hun poëzie met foto’s te werken.
Het volgende dan: daar werkte men aan PowerPoints , enquêtes (waarvoor leerkrachten werden ondervraagd) , gedichten en een digitale collage. Zoals u ziet: aan creativiteit geen tekort in onze school.
Over creativiteit gesproken , ginds was men hard aan het werken om het stukje digitale kunst dat men met “stopmotion” had gemaakt te tonen. Maar de computer wou weer niet meewerken. Het zag er niet goed uit voor het 4 uur hard werken van deze groep.
Het volgende lokaal waarin we onszelf terugvonden: iedereen was wanhopig Libelles en Dag Allemaals aan het verscheuren op zoek naar bruikbare foto’s.
Dolle pret was het toen we het toneel aanschouwden.
Hierna staken we de straat over om in de Z- blok een kijkje te nemen.
Daar aangekomen merkten we dat er zeer diepgevoelige onderwerpen aan bod kwamen , aangezien we geen enkele foto mochten nemen. De andere groepen aan die kant van de school waren er lustig op los aan het “soulmaten”.

De redacteurs van dienst

Dit was zo alles wat we konden vertellen over de presentaties die de leerlingen zouden tonen aan hun medeleerlingen.
Aan alle groepen die ons foto’s lieten maken en die we mochten interviewen : bedankt.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s