101002 De belevenissen van 3E4-5 tijdens de Trophydag

Wat vooraf ging…

We toveren de les godsdienst van mevrouw Rieberghs om tot een heuse fotoshoot: 23 leerlingen en 2 titularissen worden één voor één ‘gekiekt’. Daarna kan Mandy aan de slag. Zij spaart tijd noch moeite om alle foto’s bijeen te brengen in een collage, en het resultaat mag gezien worden!

Op 30 september…

8.30 uur:

Afspraak aan de Hut. Alle leerlingen zijn keurig op tijd aanwezig, maar jammer genoeg is er één afwezige. We zullen het zonder Ward moeten doen.

Mijnheer Tubex geeft onze eerste opdracht: een geschiedeniszoektocht. Eventjes zijn we het noorden kwijt – en jammer genoeg hebben we precies dàt nodig voor één van de vragen. Toch loopt deze proef gesmeerd.

Ik geef mijn leerlingen alvast een dikke pluim voor hun prestatie: iedereen ging gedisciplineerd te werk en we zagen een prachtig staaltje teamwork.

9.30 uur:

Onze kanovaardigheid wordt getest. Oei oei oei… Deze keer waren er een paar ècht het noorden kwijt. Bootjes vaarden naar links (boem, de berm in), naar rechts (boem, de andere berm in), naar achteren…, naar àlle richtingen, behalve naar de goede. Alsof dat sturen op zich nog niet erg genoeg was, moesten we halfweg ook nog een frisbee heen en weer gooien, van en naar een klasgenoot aan de kant. Gemist…. nog eens gemist … nog eens gemist… en plots… wèg frisbee. Het feloranje ding was niet meer terug te vinden tussen het riet. Meerdere leerlingen gingen radeloos op zoek naar dat verdomde ding. Ze hadden er véél, héél veel voor over, Jef zelfs ‘genetelde’ voeten. De titularissen houden hun hart vast, maar uiteindelijk komt iedereen ongedeerd – weliswaar met natte kleren – uit z’n kano. De frisbee? Die ligt nu nog ergens in de Nete. De groepen na ons moeten het met een tennisballetje stellen.

Eén natte broek.

Twee natte broeken.

Drie natte broeken...

11.00 uur:

We maken Bloso onveilig. Er vliegt van alles in het rond, meer bepaald jongleerballen, draaiende bordjes, eenwielers,…

Ook de punten ‘vliegen’ op ons scoreblad, want wij zetten een betere prestatie neer dan de groepen voor ons. Fijn!

12.00 uur:

Klaar voor de start van de 2400 meter. Geen parcours zonder hindernissen voor 3E4-5: mijn EHBO-tasje wordt bovengehaald. Na de netels duikt er namelijk een tweede voetenprobleem op. Jef laat de leerkracht met z’n voeten spelen 😉

Het kost enkele leerlingen letterlijk bloed, zweet of tranen… maar we bijten op onze tanden en gillen de longen uit ons lijf om klasgenoten aan te moedigen. En mèt resultaat, want ook voor deze proef verbreken we het record van de vorige groepen. Wat jammer voor ons dat er nadien nog een betere groep zou komen…

13.30 uur:

We gaan zandsculpturen bouwen. Mijnheer Peeters geeft ons de opdracht om Oceanië uit te beelden. Met schopjes, zand, takjes en blaadjes weten we de Sydney Harbour Bridge, een didgeridoospeler, tafelberg, krater, grasbomen en zelfs kangoeroes te creëren.

14.30 uur:

Nog één opdracht te volbrengen: mountainbike. We gaan er nog voor 200% voor, want dit is de proef waarvoor we onze joker gebruiken. Sommige meisjes rijden met dichtgeknepen billen en het nodige gegil de hellingen af, maar ook hier doen we het reuze. We behalen de beste score!

15.30 uur:

De prijsuitreiking…

Wat de uitslag ook wordt… wat mij betreft, is onze groep sowieso gewonnen! Ik heb, samen met mevrouw Rieberghs, mooie dingen gezien vandaag. 3E4-5 toont zich een heel hechte klasgroep. Proficiat allemaal!

De beker behalen zou natuurlijk mooi geweest zijn, maar 3L5 is blijkbaar niet te kloppen. Ook aan deze klas: hartelijk gefeliciteerd!

Greet Cornelissen

Advertenties

One thought on “101002 De belevenissen van 3E4-5 tijdens de Trophydag

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s