110927 – Trophydag vierde jaar

Zoals elk jaar was de Throphydag weer een groot succes. Naar gewoonte moest elke klas één opdracht vooraf maken. In tegenstelling tot vorig jaar moest je geen originele klasfoto maken, maar wel een piramide. Het was wel eventjes oefenen vooraleer het lukte maar uiteindelijk hebben we toch een mooi resultaat behaald. Op de trophydag zelf moest je boogschieten, lopen over lange afstand, met een vlot en een kano een parcours afleggen,… Hier komt een kort verslag van elke activiteit.

Onze klassen, 4L4 en 4L5, begonnen aan de Toeristentoren waar we een samenwerkingsopdracht en een aardrijkskundeproef moesten afleggen.

  • De samenwerkingsopdracht bestond uit vier delen. Eerst moest je in een kring gaan staan en gaan zitten op de persoon achter je. Bij de tweede opdracht gingen er tien mensen over een ladder terwijl anderen de ladder vasthielden. Daarna was het de bedoeling een horizontale roltrap te maken: twee mensen hielden een balk vast terwijl één iemand erover liep. Zo werd er een rij gevormd van balken tot het eindpunt. Tot slot moesten we een goede strategie bedenken om zo een cijferpuzzel op te lossen.
  • Ook de aardrijkskundeproef bestond uit verschillende delen. Je moest ze niet allemaal doen, maar dan had je ook geen punten bij de opdrachten die je niet deed. Het voordeel daarvan was dat je dan een goede tijd had, wat ook een punt waard was. Onze klas verkoos om alle opdrachten uit te voeren, dus we hebben alle tijd gebruikt. We hebben ons opgesplitst: sommigen gingen oriëntatielopen, anderen maakten een berg (mount Everest), nog andere hebben een boom gemeten, sommigen losten opdrachten aan de hand van een topografische kaart op, en de laatste groep gooide met een tennisbal van boven uit de toeristentoren naar een welbepaalde plaats beneden.

We reden daarna verder naar ‘de Hut’ en daar hebben we onze biologieopdracht uitgevoerd en hebben we gevaren met een kano en een vlot.

  • We moesten bepaalde waterdieren vangen, bomen zoeken en waterplanten vinden om de biologieopdracht tot een goed einde te brengen. Daarna moesten we met de gevonden planten, takken van bomen en dieren een ludieke en originele voorstelling doen. We besloten een begrafenis te houden voor de zogezegd overleden leerkracht biologie en elk blad, plant en dier gaf nog een laatste ‘grappige’ groet aan de overledene.
  • Aan de kant hebben we de kano vooraan het vlot geknoopt. Daarna hebben we ze allebei in het water gelegd en ons parcours gevaren. We gingen dan wel niet recht maar we zijn er toch in geslaagd geen enkele boei te raken. Achteraf zijn er veel mensen van onze groep in het water gesprongen. Dit was keitof. Eerst was het water ijskoud maar daarna voelde je er niets meer van.

Bij onze volgende stopplaats, Bloso, hebben we gelopen en aan boogschieten gedaan.

  • De jongens moesten zoals elk jaar 2400 meter lopen en de meisjes 2000 meter. We zijn allemaal tot het uiterste gegaan. Er moest zelfs iemand ijs hebben.
  • Boogschieten is een iets rustigere sport om mee af te sluiten. Maar het was zeker niet gemakkelijk de pijl in het midden van het doel te mikken.

Tot slot nog de apotheose. Bij het binnenkomen van de studiezaal zagen we eerst een diareeks met foto’s die gedurende de hele dag gemaakt waren. Daarna werden enkele bijzonderheden vermeld over sommige groepen die superhard samenwerkten. Vervolgens werd de winnaar bekend: 4L4 – 4L5 voor het vierde jaar. Als beloning mochten we twee flessen Kidibul soldaat maken. Ook een proficiat aan de andere klassen want het doel is zeker bereikt: een goede samenwerking in de klasgroep!

Lise Willemsens (4L5)

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s